“Find Your Magic” na przekór męskim stereotypom |
AXE to marka, która od ponad 33 lat obecności na rynku kosmetycznym wciąż nie przestaje zaskakiwać i szokować. Po zrewolucjonizowaniu podejścia mężczyzn do kategorii zapachów i podkreślenia siły męskiej atrakcyjności przyszła pora na kolejną zmianę. Wprowadzona w 2016 roku kampania Find Your Magic ma za zadanie radykalnie obalić męskie stereotypy i pomóc mężczyznom zwalczyć kompleksy, ułatwiając wyrażenie siebie. Promocję Polskiej odsłony kampanii wspierają znani mężczyźni, m.in. Wojciech Sosnowski, znany raper i dziennikarz (pseud. Sokół) – udzielając głosu do spotu reklamowego.
Jak podkreśla Katarzyna Rogowska – Brand Manager - AXE to marka, która zawsze mówiła o atrakcyjności. Po latach badań wiemy, że to co czyni mężczyznę najbardziej atrakcyjnym jest ... on sam. Jego siła i słabość, jego indywidualność, a przede wszystkim sposób w jaki to wyraża i manifestuje otoczeniu. Mamy jednak świadomość, że mężczyźni nie czują się komfortowo obnażając swoje prawdziwe „Ja”. Obawiają się reakcji otoczenia i konforntacji z wciąż żywymi męskimi stereotypami. Chcemy to zmienić. Dlatego w 2016 rzucamy mężczyznom wyzwanie - „Find Your Magic” i pokazujemy jak bardzo są atrakcyjni będąc sobą. Męskość w liczbach Wyniki badań* przeprowadzonych na zlecenie AXE, w których wzięło udział ponad 3 500 tysięca mężczyzn z 10 krajów świata, dowodzą, że bez względu na szerokość geograficzną mężczyźni czują presję związaną z potrzebą sprostania stereotypowym wzorcom męskości. Jednocześnie, 9 na 10 kobiet uznaje mężczyzn za bardziej atrakcyjnych, gdy są po prostu sobą, podczas gdy tylko 20%-om „Find your magic” – wyzwanie dla każdego mężczyzny Głównym elementem komunikacji nowej kampanii AXE będzie emocjonalny film reklamowy prezentujący plejadę różnych męskich osobowości, których łączy jeden wspólny mianownik – są sobą, są atrakcyjni – wygrywają pewnością siebie i uznaniem w oczach kobiet. Film ma za zadnie inspirować mężczyzn do odnalezienia w sobie czegoś wyjątkowego, dzięki czemu poczują, że są atrakcyjni będąc sobą i za to docenia ich otoczenia. Dodatkowo sięgając po AXE mogą mieć pewność, że zyskują coś więcej – mogą podkreślić swój indywidualny kod zapachowy zgodny z ich stylem życia: AXE Signature, AXE Adrenaline, AXE Urban, który dopełni ich wizerunek, pozwalając zaakcentować szczególne cechy ich charakteru. Film jest dostępny tutaj.
Axe – komunikacja dla każdego mężczyzny Działania reklamowe i promocyjne związane z kampanią obejmować będą bogate portfolio mediów – telewizję, kino, Internet, media społecznościowe. W polskiej edycji kampanii nie zabraknie również mężczyzn, którzy wyłamując się schematom żyją po swojemu – realizują swoje pasje, a przede wszystkim odnaleźli swój sposób na atrakcyjność. W akcji promującej nowe oblicze AXE wezmą udział m.in: Sokół, Łukasz Jakóbiak, Martin Stankiewicz oraz grupa Abstrachuje. Kampania rusza 1.04.2016. Koncepcję kreatywną i scenariusz filmu przygotowała agencja XYZ, film zrealizowało XYZ, za planowanie mediów odpowiada dom mediowy Mindshare. Działania PR będzie prowadziła agencja Atelier PR, za działania w Internecie odpowiada DDB&Tribal, a współpracę z influencerami będzie koordynować agencja influencer marketing Hash.fm. * Badania AXE – zostały przeprowadzone w 10 krajach: UK, USA, Brazyli, Argentynie, Indiach, Turcji, Niemczech, Rosji, Chinach, Meksyku i Tajlandii. Tags: |